Daily Archives: მარტი 3, 2012

ყურადღების კონცენტრაცია



აზრის კონცენტრირების უმაღლესი საფეხურია „მედიტაცია“, ანუ ღრმად ჩაფიქრება, რასაც ვარჯიშების შესრულებისა და თვით აზროვნებისთვისაც დიდი მნიშვნელობა აქვს.
იმისათვის, რომ მიაღწიოთ აზრის სრულფასოვან კონცენტრაციას, ვარჯიშებისთვის უნდა შევარჩიოთ შესაფერისი ადგილი, წინააღმდეგ შემთხვევაში, ყოველგვარი ვარჯიში შესრულდება მექნიკურად და უმიზეზოდ, ხოლო ეფექტიანობა უმნიშვნელო იქნება. ამიტომ, კონცეტრირებისათვის შევარჩიოთ მყუდრო ადგილი, დამწყებთათვის შესაფერის ადგილად შეიძლება გამოდგეს მყუდრო ოთახი, სადაც მეცადინეობის დროს არავინ იქნება. ყურადღების კონცენტრაცია შეიძლება განვახორციელოთ ტყიან ადგილზე. იგი ეფექტიან გავლენას ახდენს ტვინის მოქმედებაზე, რადგან ავითარებს არა მარტო ყურადღებას, არამედ ნებისყოფას, აზრთა კონცეტრირების უნარს, სწრაფვას და წარმოსახვას.
ანთებულ სანთლის ალი მოათავსეთ თვალების დონეზე და დააშორეთ თვალებიდან 50 სანტიმეტრიდან 1 მეტრამდე. ფართოდ გაღებული თვალებით დააკვირდით ალის ცენტრს, სანამ თვალები არ დაგეცრემლებათ. დახუჭეთ თვალები. კაშკაშა ობიექტზე ხანგრძლივი დაკვირვების შემდეგ წინ რჩება მისი ნათელი „კვალი“, რომელმაც უნდა გააღიზიანოს ტვინის მხედველობითი ცენტრები. შეეცადეთ გადაიტანოთ ეს ნათელი „კვალი“ წარბთაშორის მანძილში, თავიდან კვალი ნათელი იქნება, შემდეგ თანდათან გაფერმკთალდება და გაქრება. გაიმეორედ ვარჯიში. ჩაატარეთ ვარჯიში ყოველდღიურად, სანამ არ გამოიმუშავებთ უნარს უყროთ ალს 10-12 წუთის განმავლობაში თვალდაუხამხამებლად. რამოდენიმე ვარჯიშის შემდეგ თქვენ აღმოაჩენთ, რომ ნათელი „კვალის“ ცენტრი გარშემორტყმულია მრავალი უფრო მკრთალი ნათელი წერტილით. ნუ მოაშორებთ მზერას ცენტრალურ წერტილს. ბოლოს როდასაც მიაღწევთ იმას რომ დაინახავთ მხოლოდ ნათელ წერტილს სანთლის ადგილას, შეგიძლიათ ჩათვალოთ რომ დაეუფლეთ ამ ვარჯიშს. ვარჯიშის სრული დაუფლება მოხდება მაშინ, როდესაც გაგიჩნდებათ შეგრძნება თითქოს „იფლობით“ ამ წერტილში ან უერთდებით მას.
ეს ვარჯიში როგორც მოგახსენეთ ეხმარება ადამიანს ყურადღების კონცეტრირებაში.

Advertisements
%d bloggers like this: